SNT 16. den

Prší prakticky celou noc. Ráno už jen tak mží, než vyrazím, přestává docela. Začínám v 5:30 krátkým ostrým nastoupáním a pak se pomalu spouštím mělkým údolím Gleann na Muice. Když v 7:30 snídám, zaprší mi do toho. U jezera Lochan Fada odbočuji z cesty na sever, stoupám na hřeben. V mapě jsem neměl nakreslenou cestu, o to větší byla radost, když jsem narazil na vyšlapanou pěšinku. I tak mi dalo stoupání zabrat. Když jsem po hodině a kus dorazil do sedla, začal se kochat výhledem a v duchu si zpíval Ódu na radost, uzemnil mne pohled do mapy. Já úplně zapomněl, že mám v půlce krpálu odbočit na východ! Takovou jsem měl radost z pěšiny, že jsem vypnul mozek a slepě ji následoval až na vrchol. Zacházka 3km. Spouštím se traverzem, cestou necestou až k ústí údolí obcházejícího horu Sgurr Dubh (ne, vážně si ta jména nevymýšlím, ale je jasné, kde bral Tolkien inspiraci). Chvíli mi to trvalo, jak říká průvodce „Navigation in this section could be difficult.“ Pořádné cesty se chytnu až u Loch an Nid.

Ve 12:00 vařím oběd a samozřejmě se mi u toho rozprší. Vydrží to hodinu. Kolem druhé docházím k velké bothy Shenavall. Chvíli si tam po tom dešti dáchnu a pak už se zas drápu do stráně, abych se dostal  na otevřenou planinu. Takový charakter krajiny jsem tu ještě nezažil. Dost tu fičí, občas padne nějaká kapka. Všude na mne kouká rašelina. Na bothy jsem dokonce viděl návod, jak s ní zatápět. Zhruba v půl čtvrté se začnu spouštět do údolí Gleann Chaoeachain. Co mne překvapí je, že vykouklo slunce a už mne do večera neopustí. Po sestupu popojdu asi 1km po silnici a pak začnu znovu prudce stoupat na další planinu. Je po ní úplně parádní cesta, jen vítr se mnou cvičí. Moc si to užívám.

Před sedmou sestoupím k vesnici Inverael, už bych někde zakotvil, ale nenacházím místo. Setkávám se s Rogerem (60, UK) a asi 2km jdeme spolu. Taky míří na Cape Wrath. Kousek za vsí schází k řece, kde už kempujou dvě holky, já volím raděj samotu v lesíku o 300m výše. Tady naštěstí příliš nefouká. V posledním slunci stíhám dosušit mokré ze včerejší noci, vařím a před desátou usínám.