CDT 113. den

Když jsem v noci vykoukl ven, byla obloha jasná, plná hvězd. Klidně jsem mohl širákovat. Jen kouř spáleného dřeva byl nepříjemně intenzivní. Ale ráno už bylo zase zataženo. No co, alespoň nás nebude trápit vedro. V 6:30 začínáme brutálním sestupem, každý krok maximálně 30 cm dlouhý. Trvá to asi míli. Pak se sice terén vyrovná, ale trail se v hustém lese zcela ztratí. Další míli a půl se prodíráme po srnčích pěšinkách, zvládáme pouze držet generální směr, přecházíme spoustu potoků, ale ten šikovnější z nás dvou si dokáźí udržet nohy suché. To trvá až ke dvěma krásným jezerům Twin Lakes.

Dál je stezka jasná, čím dál víc se rozšiřuje, až se časem změní v polňačku. Zvolna klesá širokým údolím, kterým protéká Twin Lakes Creek.

V jedenáct narazíme na Highway 1, která vede do města Anaconda. Obloha se vyčistila, slunce do nás pere. Vidina deseti mil šlapaných po asfaltu není příjemná, naštěstí to zvládáme většinu po paralelních silničkách, kde není takový provoz. I když v těch 35°C…

V půl třetí jsme ve městě. Je poměrně velké a roztažené do dálky. Zapadneme do supermarketu, nakoupíme si jídlo a pak sedíme venku a královsky hodujem. Naše další kroky vedou do městského parku, kde má místní organizace ATS (Anaconda Trail Society) provozovat “azyl pro hikery”. Skutečně tu nacházíme boudičku s nápiem ATS Adventure Camp.

Voláme na telefon uvedený na dveřích a obratem dostáváme číselný kód k elektronickému zámku. Vnitřek je vybaven spartánsky, ale je tu čisto, elektřina, wifi, hikerbox. Co víc si přat. Sprchu, ta je na přilehlém koupališti. A pračka v nedalekém campu.

Je tu i kolo na pojížďky po městě, které s nadšením využíváme. Šlapat do pedálů, když se čtyři měsíce pohybujete jen chůzí, je záźitek. Poflakujeme se, později se vracíme do krámu koupit si večeři a zásobu na další tři dny. Jen to základní…

Snáší se večer a s ním vytoužený chlad. Usedáme venku v parku ke stolku a užíváme si piknikové atmosféry.

Náladu nám kazí jen zpráva od Down Tima, že čtyři dny cesty od nás na sever hoří na trailu. Budeme to muset nějak obejít. Jednou nás to dohnat muselo.

Město utichlo, ani se nám nechce jít vyhledat nějakou další společnost a tak klasicky v půl desáté uléháme.