CDT 22. den

Okolo třetí ráno nás vzbudí světlo čelovky. Prochází kolem noční hiker, lekne se nás víc než my jeho, ležíme hned vedle trailu. Chápu že jde v noci, chce se vyhnout vedru. Ale připravit se o všechnu tu parádu, které jsme byli včera večer svědky? To by mi bylo líto.

U snídaně se bavím sledováním Down Tima, jak se snaží zachytit alespoň špetku telefonního signálu. V odlehlých oblastech je to vždy alchymie.

Vycházíme v 6:30. Down Time se již tradičně zdrží v kempu.

Paráda ze včerejška pokračuje.

Skalní království rozprostírající se nad kaňony a otevřenou krajinou. Míjíme probouzející se Robin a Commandera.

Najednou mne začne prudce pálit na kraji levého chodidla. Včera jsem tam objevil další puchejř. Dal jsem mu do dnešniho večera ultimátum, aby se ztratil, jinak že půjde pod kudlu, ale on mou velkorysost neocenil a praskl. Okamžitě si to desinfikuju, přelepím a šlapu dál. Všechny potkávám v půl desáté u water cash, respektive trail magicu na míli 611,6. Beru si jablko, doplňuji vodu. Doráží i Down Time. Dál ale šlapeme, jako všichni ostatní, každý sám. Snad proto, abychom si to víc užili, každý ve svém rytmu.

Dnes je to hodně skalnaté. Většinu dne se pohybujeme na římse nad širokým údolím po naší pravici, na východ od nás.

Není to nijak technicky náročné a cesta je na poměry CDT nezvykle dobře značená, takže jdu s “vypnutou hlavou”, ponořený do svého světa a jen si užívám pohledů do kraje. Občas se sice s někým potkám, ať už z naší partičky, nebo z trojice, kterou jsme si zvykli potkávat v minulých dnech, ale vždy jen prohodíme dvě tři slova a dál šlapeme sami.

Co pociťuji, a přiznají mi to i ostatní, je nárůst únavy. Ne že bychom to měli v minulých dnech nějaký těžký, ale už máme za sebou tři neděle, prakticky bez odpočinku. Původně jsme si dnes chtěli udělat “dlouhej den” a dostat se co nejvíc k městu Cuba. Plán byl přespat těsně před ním, napochodovat tam na snídani, vyřídit městské věci a odpoledne pokračovat. Ale za daných okolností se tam asi zdržíme déle. Přespíme, a na den vypneme, abychom trochu zregenerovali. A za dva dny v Ghost Ranch možná taky. Z Nového Mexika, které bylo “jen tak na zahřátí” už nám zbývá hrubým odhadem tak deset dní. Pak příjde Colorado a to bude jiná písnička. Tak ať to začneme bez batohu únavy. S ním si to člověk moc neužije a dělá banální chyby.

Všichni se společně scházíme až před šestou u pramene na míli 627,6. Voda je z něj je relativně čistá, ale na skále nad ním maji přilepená hnízda vlaštovky, které do pramene zvesela kálejí. Takže jako vždy poctivě filtrujeme. Když už mám láhve plné, snažím se ještě vypít co možná nejvíc na místě. Voda v žaludku se nese lépe než na zádech. S gravity systémem je to jako být napojen na nemocniční infuzi a jen si užívám, jak voda sama teče do úst.

Dál jdeme už společně, volným krokem k prvnímu vhodnému tábořišti, krytému před větrem kamením (míle 630,1) a unaveně se tam v sedm usalašíme. Sarah staví stan, my s Down Timem si jako většinu dní steleme po širákem. Když se slunce schová za horu prohlásím, že ve středověké kultuře, a dodnes například v kultuře židovské, začíná den západem slunce večera předcházejícího. A proto Sáře s Down Timem zapějeme “Happy birthday to you “ a já konečně vytahuji láhev Chardonnay, se kterou se táhnu z Grants. Její arozeniny připadají oficiálně až na zítřek a chceme je oslavit ve městě, ale v naší celkové ochablosti dnes přichází slza vína víc než vhod.

V kempu toho večer většinou moc nenapovídáme, každý si ustele, udělá večeři, provede večerní rituály a kouká co nejdřív usnout. Dnešek je vyjímkou a já mám radost, že mi ten nápad vyšel. To kilo na zádech navíc za to stálo. Radost neradost, únava nás stejně rychle přemůže a po deváté se náš hovor tradičně změní v pravidelný dech spáčů.

42 km (celkem 837 km)

2 Replies to “CDT 22. den”

1. Ta cestovní kapačka je úžasná! 😉😂 Skvělé, že se vám dobře šlape (i s puchejřema) a že je nálada dobrá! Skvělý nápad s vínem! Říkala jsem si, s čím se to táhneš a s čím se po obdarování bude táhnou Sarah! Takhle se to brzy vstřebá a nikdo se s ničím nepotáhne! 👍🏼Popřej za za mě Sarah k narozeninám, žd jí v Praze či ve Frankfurtu pozvu na dobře vychlazené pivčo či Riesling! 😘