Camino 14. den

Spalo se mi skvěle. V 6:20 pokračuji v sestupu do údolí. Žel si blbě hnu s pravým kolenem a do Molinaseca se doslova doploužím. Bojím se, aby to neznamenalo vážnější komplikaci – loni jsem musel kvůli kolenům přerušit přechod Orlických hor, a letos na jaře jsem nedokončil cestu Praha – Skuhrov nad Bělou kvůli zánětu na holeni. Beru to vážně. Zvolňuji a ve městě si před hradní pevností jak vystřižené z komixu dávám kafe a rozmýšlím co dál.
Když se zvednu, narazím na Jamese (65) z Utahu, který má přijatelné tempo a tak jdeme spolu.
V devět si v Ponferrada dáme snídani (tortilla de patatas, kafe). Máme si o čem povídat, a tak spolu vydržíme jít do Cacabelos, kde poobědváme (špagety fruti di mare) a rozloučíme se až po 31km ve Villafranca del Bierzo, kde James zůstává přes noc.
Kolenu volnější tempo svědčilo navíc terén nebyl moc hornatý, takže večer o něm už vůbec nevím. Nakupuji banány, broskve, chléb, sýr, čokoládu a nealko pivo. Vzápětí potkávám Josipha (34) z Chorvatska, takže i poslední úsek dne prokecám. Dovídám se, že ta spousta policajtů co jsem pozoroval v pátek nebyla kvůli volbám, ale kvůli ztracené poutnici. Prý je viděl prohledávat pole a zbytek se dočetl na netu. Bylo mi v pátek podezřelé, že jezdí podél pelegrínský stezky pomalu a všechny si prohlíží. Uf. Josiph zůstává na noc v Trabadelo.
Správkyně obecního Alberge – důstojná ale rázovitá babka – mne španělsky ukecavá ať taky zůstanu. Vtipný je, že jsem Josiphovi překládal – já se svejma třema lekcema španělštiny. Vlastně se mi to stalo už u oběda s hostem u vedlejšího stolu a servírkou.
Nejdu ale daleko: nacházím si nocoviště na plošince v kamenité stráni kilometr za vsí. Sice celou noc uslyším auta z nedaleké dálnice, ale tomu se v sevřeném údolí nevyhnu.
Zítra mne čeká náročnější etapa – skoro 1.400m převýšení. V 19:30 kempuji. Slunce dnes mizí za vrcholky obzvlášť brzy ve 20:45 – když je pak ještě dlouho světlo, se stínem přichází rychle chlad. Pro jistotu si mažu koleno Flector gelem. A zase píchám puchýře, opět na stejnem místě – na patě – tentokrát na obou nohách.