Hranice ČR 19. den

V noci mám trochu bojovku. Zvedne se celkem velký vítr a vytrhne mi z jedné strany oba kolíky, kterými je rainfly ukotvený k zemi. No upřímně, večer jsem to v téměř bezvětří trochu odflákl. Přidávám ještě třetí kotvu na návětrné straně (ve středu tarpu je mezi dvěma oky v cípech ještě třetí) omotáním extra provázku, který nosím, za nedaleký strom. Ten snad vítr nevytrhne.

Ráno se pokouším najít oba vytržené kolíky, ale v husté vrstvě listí na zemi nacházím jen jeden. Při balení se párkrát přežene minutová sprška, ale jakmile vyjdu (6:40), začne pršet konstantně. Přestane po čtyřiceti minutách, akorát když scházím z asfaltky na rozbahněnou lesní cestu. Risknu, že to chvíli vydrží a usedám na pařez ke snídani. Do toho mi intenzivně bučí krávy z nedaleké pastviny. Asi už taky mají toho uplakaného počasí dost.

V zaniklé obci Červené Dřevo si prohlížím obnovené základy zničeného kostela Panny Marie Bolestné, který patřil k zaniklé obci. Jako vždy v těchto situacích na mne padá bázeň. Na tohle místo chodili lidé bezmála třista let hledat naději a útěchu. Bylo středobodem jejich vesmíru a najednou s jejich odchodem zmizelo, jako by nikdy neexistovalo. Ty desítky zmizelých pohraničních obcí, to jsou vlastně naše národní Pompeje. I když tato místa místo vulkánu zničil člověk.

Na asfaltové cestě do Svaté Kateřiny pozoruji desítky malých slimáků. Jo, ti si v tomhle počasí vysloveně medí. Kromě nich potkám dopoledne už jen jednoho zajíce a sedmkrát srnu.

V půl dvanácté se zase rozprší a já si o hodinu později udělám v přístřešku Pod Lovečnou obědovou pauzu.

Už jsem na Šumavě a musím uznat, že ji uplakané počasí sluší. Lesy se zdají divočejší a zelenější, teče tu hodně vody. Jedině mě mrzí, že i tady většinu cest vyasfaltovali. Chápu, pro cyklisty je to skvělé, ale pro nás ostatní….

Odpoledne déšť zesiluje, navzdory tomu občas někoho potkám. Zejména cyklisty. Ale taky jeden pár jdoucí z Vyššího Brodu k Sokolovu.

Procházím kolem Černého jezera a šplhám k Čertovu jezeru, když najednou slejvák z ničeho nic utne.

U Čertova jezera se otočím a začnu po úpatí Špičáku sestupovat do Železné Rudy. Sice ztrácím výškové metry, ale slíbil jsem si pořádnou večeři a taky potřebuji alespoň trochu dobít baterky. Díky deníku mám tradičně vysokou spotřebu a v tomhle počasí je mi solární panel k ničemu.

Cestou kolem sjezdovek pozoruji downhillové cyklisty. Na tom čerstvém bahýnku to musí být něco.

Večeřím v místní pizzerii a stojí to za to. Cestou z města pozoruji, že i tady se mají bobři k dílu.

Šlapu zpět do kopce směr jezero Laka. V osm zapluji mezi stromy a jakmile napnu své hnízdo, začíná opět pršet. Z veliké dálky je dokonce slyšet hromobití, dnes vážu vše důkladně. Znaven usínám před devátou.

42 km (celkem 823 km)

One Reply to “Hranice ČR 19. den”

1. Je to krása, vidět, že se u černého jezera nic nezměnilo. Byl jsem tam před lety a udělal jsem tam úplně stejnou fotku.