PCT 14. den

Přes noc sem přibyl ještě jeden stan, kluk (Pope) s holkou co mají stejný plán jako my. V sedm ráno se líným tempem přesouváme úzkým kaňonem podél potoka o šest mil výš, před uzávěru trailu. Nabereme tak kilometr výšky. Cestou doplňujem vodu, potok výrazně slábne a dál je to s vodou nejistý. Vždy když batoh doplníme o pět litrů vody, zvedne se jeho váha víc jak o třetinu a to je znát.

Na míli 235.5 se rozvalíme ve stínu tří velkých stromů a časně  obědváme – dnes zkouším další úlovek z hiker boxu: Mac&Cheese. Když to doplním tuňákem, olivovým olejem a chilli papričkou, dá se to docela jíst. Taky mi konečně došel plyn v kartuši k vařiči. Na to, že byla malá tj. 100 gramová a že vařím denně 2 teplá jídla a jeden nápoj, vydržela neuvěřitelně dlouho: 12 a půl dne (jeden den jsem nevařil). Věděl jsem, že Jetboil vyvažuje svou váhu efektivitou, netušil jsem ale, že až tak hodně.

Snažíme se naspat na večerní přechod uzavřené oblasti. Čekají nás zhruba dva kilometry převýšení.

Ve tři vyrážíme. Je 35°C ale my máme natažený dlouhý kalhoty – čekáme prodírání křovím a navíc se tu má jako na většině území postiženém požárem vyskytovat Poodle-Dog bush, který způsobuje při kontaktu tak těžké popáleniny, že většinou vyžadují hospitalizaci. Překvapivě je ale stezka ve velmi dobrém stavu. Začínáme stoupat. Ale je to takový to protivný stoupání, kdy se vyleze 50m nahoru a 30m dolů. A stále dokola.

Narozdíl od uzavírky před Idyllwildem nepotkáme žádnou ceduli, že by se jednalo o uzavřenou oblast. Jen varování před možným nebezpečím způsobeným požárem.

A opravdu, následky ohně jsou čím dál patrnější, až konečně vejdeme do skutečného „mrtvého lesa“. Ohořelé kmeny stromů působí depresivně a kdyby zafoukal větší vítr, mohlo by jít vážně o ústa. Ne na nadarmo říkají „hammock hangers“ (ti co přespávají v hamakách) mrtvým stromům „widow makers“. Naštěstí je vítr na nule, maximálně na 1Bf.

To trvá prvních 5 mil uzavírky. Pak potkáme tři zaparkovaná a otevřená auta lesních dělníků. Kousek dál mají postavené stany a na nich pověšené pracovní kombinézy. Jak jsme předpokládali, už mají padla. V tichosti procházíme kolem.

Dosáhneme výšky 2.600m a stopy požáru ustupují. Ocitáme se v borovém lesíku a ve večerním slunci sledujeme krásu okolních hřebenů. Je to jedna z nejhezčích etap co jsme zatím absolovovali a jsem rád, že jsme ji nevynechali. Zase padáme o 150m, abychom o kus dál vystoupali dalších 200m nahoru. Ale to už nás zastihla tma. Rozsvěcíme čelovky.

V jednu chvíli zaslechneme v noční krajině řev divokých šelem, ale dobře víme, že vedle trailu jsou kotce, kde chovají divou zvěř pro potřeby filmu a televize.

Mě trochu dochází dech, rozdíl generace mezi mnou a klukama je znát. Naštěstí Flying Dutchman přizpůsobuje své tempo mému a chvíli po desáté opouštíme „uzavřenou“ oblast. Dojdeme na míli 253.1 kde je vedle cesty ohromný hiker box a kanape.

O kus dál si nacházíme ležení. Jsme šťastní jak blechy, že jsme to zvládli. I když únavou se nám ani nechce stavět stany, ale to už docela fičí vítr, takže stavíme, a děláme dobře. Teplota klesá na nulu, pod námi v dálce svítí Big Bear City, kam máme zítra namířeno. Usínáme v jedenáct tj. dvě hodiny po „hikers midnight“.